reader mailinglists calendar net radio rixc network
         
RIXC / PROJECTS  
 
Māksla+Komunikācijas 2009: ENERĢIJA ievadprogramma:

Izstāde
Haralds Hunds, Pauls Horns
KRĪTOŠĀS MĒBELES
video instalācija, 2008. g.

Laiks:
2009. gada 12. jūnijs - 12. jūlijs
Izstādes atklāšana 12. jūnijā pl. 18.00

Vieta:
RIXC galerija, Spīķeri, Maskavas iela 12, korpuss 1

Izstādes darba laiks:
P. Brīvs
O., T., C. 14:00 – 19:00
Pie. 14:00 – 20:00
S. 12:00 – 19:00
Sv. 12:00 – 17:00

RIXC turpina ievadpasākumu sērijuar kopējo tēmu ENERĢIJA, kas noslēgsies oktobrī ar ikgadējo jauno mediju mākslas festivālu Māksla + Komunikācijas.
12. jūnijā sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja pilotprojektu KIM? spīķeros tiks atklāta austriešu mākslinieku Haralda Hunda, Paula Horna videoinstalācija KRĪTOŠĀS MĒBELES.

Kas paliek pāri, kad nekā vairs nav palicis pāri un kad dzīve ir burtiski apgriezusies kājām gaisā? Filma “Krītošās mēbeles” iesākas divās tukšās telpās. Klusas, tik tikko sadzirdamas skaņas rada izsmalcinātu spriegumu. Pēc pāris sekundēm, kad skatītājs ir gandrīz pieradis pie acīmredzami pamestā mājokļa šķietami eksistenciālā tukšuma, no kadra attēla augšpuses lēnām gala istabā krīt divas mēbeles. Tām seko lustra, kas nokrīt uz grīdas plašajā priekšistabā un, saplīstot druskās, dodot startu sagrāves horeogrāfijai, kurai struktūru piešķir divi nekustīgi filmēšanas kameras dubli. Maģiski lejup slīd dīvāns, galda lampa un krēsls ar mīkstajām rotaļlietām. Ir redzams, kā notiek atbrīvošanās no veclaicīgām vidusšķiras dzīvojamās istabas mēbelēm, tām sašķīstot uz grīdas atbalsojošās skaņas pavadībā, kas ir sinhrona ar palēnināto attēlu. Visbeidzot, salūstot gabalos smagam sienas skapim, atskan telefona zvans – komunikācijas pēdējā pazīme. Istabas augs un akvārijs, kas nokrīt tuvojoties noslēgumam, neuzvedina uz domām par to, kas varētu būt šī iznīcināšanas rituāla autors vai kāda varētu būt tā motivācija. Tomēr tajā visā ir apslēpts kāds mīklains nolūks. No vienas puses, filmā destruktīvas atbrīvošanās procesā mēs piedzīvojam atvieglojumu no smacējošās materiālo lietu pasaules līdzīgi klišejiskajai rokzvaigznes rīcībai, izlidinot televizoru ārā pa logu. No otras puses, tieši šī gruvešu kaudze atkal pārņem tukšo istabu, pildoties ar savas pagātnes palieku slāni. Filmas beigās, kad ekrāns kļūst melns, mēs iztēlojamies nākamo pret grīdu plīstošo priekšmetu skaņas – tās skan kā pērkona dārdi negaisā, kas visu aizskalo. (Tomass Edlingers)

http://haraldhund.com/weblog/


Exhibition
Harald Hund, Paul Horn
DROPPING FURNITURE

videoinstallation, 2008

Time:
June 12 - July 12, 2009
Exhibition opening June 12th

Location:
RIXC gallery, Spīķeri, Maskavas iela 12, K 1, Riga

Exhibition working hours:
Tuesday, Wednesday, Thursday 14:00 – 19:00
Friday 14:00 – 20:00
Saturday 12:00 – 19:00
Sunday 12:00 – 17:00

What remains when nothing more remains and life is literally turned upside down? Dropping Furniture begins by focusing on two empty rooms. Soft, barely audible sounds generate a subtle suspense. After a few seconds, when we have almost become accustomed to the seemingly existential emptiness of the apparently abandoned dwelling, two pieces of furniture fall from above the image frame, in slow motion into the back room. A chandelier follows, falling to the floor in the large front room, shattering as a start signal for choreography of destruction structured by two fixed camera takes. A sofa, reading lamp, and a chair with stuffed animals magically float down. The furniture of an obviously old-fashioned, middle-class living room is disposed of, smashing on the floor, orchestrated by an echoing sound track synchronized with the decelerated image. As the weighty, built-in closet is finally dashed to pieces, a telephone begins to ring in real time – a final indication of communication. The house plant and the aquarium that fall towards the end provide no clues as to the author or motivation of this ritual of termination. Yet there is an enigmatic point concealed here. On the one hand, we witness a release from the suffocating world of material possessions in an act of destructive liberation, along the lines of the cliché of the rock star tossing a TV out the window. On the other hand, this very wreckage is what engulfs the empty room once again, fills it with the spreading waste of its own history. In the end, after the fade to black, we imagine the sounds of further objects crashing to the ground: sounding like the rolling thunder of a cleansing storm. (Thomas Edlinger)

http://haraldhund.com/weblog/


Izstādi organizē RIXC sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja pilotprojektu KIM?
Atbalsta: Valsts Kultūrkapitāla Fonds

Kontakti: Jauno Mediju Kultūras Centrs RIXC, 11. Novembra Krastmala 35-201, Rīga.
Tel. +371 67228478, e-mail: 2009 (at) rixc.lv

play live / last session
radio ozone
live / last session
[realmedia]

new media festival
art+communication