reader mailinglists calendar net radio rixc network
         
RIXC / PROJECTS  
 
RIXC galerija Spīķeros:

Izstāde
Paul DeMarinis
ZIŅNESIS / MESSENGER

Bildes no izstādes

Laiks:
2010. gada 17. aprīlis - 6. jūnijs
Izstādes atklāšana 16. aprīlī 19.00

Vieta:
kim? / RIXC galerija, Spīķeri, Maskavas iela 12, korpuss 1

Izstādes darba laiks:
P, O.. Brīvs
T., C., Pie. 14:00 – 19:00
S., Sv. 12:00 – 18:00



ASV kultūras mēneša Latvijā „Made in the USA” ietvaros kim? / RIXC galerijā Spīķeros no 2010. gada 17. aprīļa līdz 6. jūnijam būs apskatāma amerikāņu mākslinieka Pola DeMarinis (Paul DeMarinis) instalācija „Ziņnesis” („The Messenger”). Izstādes atklāšana 16. aprīlī pl. 19.00. Izstādi atbalsta ASV vēstniecība Latvijā un aviokompānija airBaltic

Izstādes ievadā 13. aprīlī pl. 19.00 īpaši aicinām apmeklēt mākslinieka lekciju Spīķeros.

„Ziņnesis” ir elektroniskā pasta ienākošo vēstuļu vizualizācija. Instalācija ir interpretācija 18. gs. zinātnieka Francisko Salvas izgudrotajai telegrāfa sistēmai, kurā 26 kalpotāji, no kuriem katram tika piešķirts viens alfabēta burts, rekonstruēja no tālienes sūtītos ziņojumus, saņemot elektriskās strāvas triecienus.
Instalācija atspoguļo mākslinieka interesi par zudušo, aizmirsto tehnoloģiju metaforām, mēģinot izzināt to izcelsmes avotus un uzlūkojot dažādus mehānismus kā plašu, vārdos neizteiktu koncepciju un sapņu krātuves. Instalācijā tiek izmantots telegrāfa mehānisms, caur kuru atklājas attiecības starp elektrības izmantošanu un izpratni par demokrātiju. Telegrāfs arī ilustrē to, kā elektriskās komunikāciju tehnoloģijas ir ietekmējušas gan vienotību un nošķirtību, gan arī vienlīdzību un apspiestību cilvēku pieredzes daudzveidībā un nenoteiktībā.
Instalācijā ir apvienotas vecmodīgā telegrāfa un mūsdienīgā e-pasta funkcijas. E-pasta vēstules, kas nonāk DeMarinis elektroniskajā pasta kastītē, tiek pārsūtītas uz instalāciju un burtu pa burtam atšifrētas trīs veidu telegrāfa uztvērējos. Vienu no telegrāfa uztvērējiem veido 26 trauki, kas „izrunā” burtus 26 dažādās balsīs. Otru uztvērēju veido 26 drēbēs ietērpti skeleti, no kuriem katrs attēlo kādu alfabēta burtu. Ienākošā ziņojuma burti aktivizē skeletus, kas ziņas saņemšanas gaitā veido savdabīgu deju.
Trešais telegrāfa uztvērējs ir 26 vecmodīgu stikla burku rinda, kas ir pildītas ar elektrolītu šķīdumu un diviem metāla elektrodiem no kuriem viens ir alfabēta burta formā. Elektriskā strāva pamīšus izraisa elektrodos krāsas pārmaiņas no metāliski spīdīgas uz melnu, liekot rasties gaisa burbulīšiem.
Sistēmai nesaglabā ziņojumus atmiņā, līdz ar to, ja vien signāli netiek izsekoti, pierakstīti vai atšifrēti, instalācija kļūst par visu pasauli apceļojušu ziņu bezjēdzīgo galapunktu, kamēr lielais skaits bezjēdzīgo, cirkulējošo ziņojumu turpina piesātināt mūsu ikdienu, kurā mēs arvien uzticam saziņu elektrībai kā medijam.


Exhibition
Paul DeMarinis
MESSENGER

Photo from the exhibition

Time:
April 17 - June 6, 2010
Exhibition opening April 16

Location:
RIXC galery, Spīķeri, Maskavas iela 12, K 1, Riga

Exhibition working hours:
Wednesday, Thursday, Friday 14:00 – 19:00
Saturday , Sunday 12:00 – 18:00


From 17 April until 6 June, during kim? programme no. 10, installation “The Messenger” by American  artists Paul DeMarinis will be exhibited in the kim? / RIXC Gallery. The exhibition is part of the American culture month "Made in the USA" programme and is supported by the Embassy of the US in Latvia and airBaltic.

The Messenger is an internet-driven installation based on early proposals for the electrical telegraph, in particular those made by the Catalan scientist Francisco Salvá in which 26 servants, each assigned a letter of the alphabet, would reconstruct messages from afar by announcing their letter when they received an electric shock.
The installation examines the metaphors encoded within technology, especially lost or orphaned technologies and tries to trace their origins, speculating on the way that mechanisms are the repositories of larger unspoken conceptions and dreams. It takes telegraph as a point of departure from which to examine the relationship between electricity and democracy, and how electrical telecommunication technologies have participated in our solidarity and in our isolation, in our equality and our oppression, in the richness of our experience and the uncertainty of our lives.
Email messages sent from around the world to DeMarinis e-mail are received by a computer and spelled out, one letter at a time over three telegraph receivers: a circular array of 26 talking chamber pots speaks out the letters in 26 different voices. Another receiver is made up of a chorus line of 26 little dancing skeletons. Each wears a tiny poncho emblazoned with a letter of the alphabet. When each letter of a message is activated, the skeleton jumps, producing a dense macabre as the email messages roll off the Internet.
The third telegraphic receiver is a line of 26 antique glass jars, each filled with an electrolyte and holding a pair of metal electrodes, one of them shaped like a letter of the alphabet. The electrical currents cause the electrodes to change from shiny metallic to black alternately and to produce hydrogen bubbles.
Nowhere does the system possess any memory or understanding of the messages displayed. Unless the signals are observed, written down and interpreted, the installation is the final meaningless terminus for messages that have traveled around the world and died, referring to the phenomenon of the lost or meaningless message that has become so frequent an experience in our daily lives due to our increasing reliance on electricity as our dominant medium of communication.

 


Izstādi organizē | Organized by
RIXC sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja pilotprojektu KIM?

Kontakti | Contact
Jauno Mediju Kultūras Centrs RIXC, 11. Novembra Krastmala 35-201, Rīga.
Tel. +371 67228478, e-mail: 2009 (at) rixc.lv

Atbalsta | Supported by

play live / last session
radio ozone
live / last session
[realmedia]

new media festival
art+communication