ART OF RESILIENCE
KONFERENCE
        
        Laikmetīgās mākslas centrs kim? (Spīķeri, Maskavas iela 12/1)        
      Festivāla konferencē piedalīsies pasaulē atzīti vizionāri, mākslinieki, zinātnieki, mākslas kuratori un mediju teorētiķi no Beļģijas, Taizemes, Vācijas, Šveices, ASV, Lielbritānijas, Austrijas, Serbijas, Latvijas un citām valstīm ar lekcijām un diskusijām par zinātniskām teorijām, mākslinieciskām idejām un “tehno-ekoloģiskas” attīstības scenārijiem saistībā ar mūsu planētas nākotni.
PIEKTDIENA, 5. OKTOBRIS
      Konference ART OF RESILIENCE (māksla pielāgoties) - 1. diena
      10.30–16.30
10.00-10.30 reģistrācija un kafija
10.30-12.00: 1. panelis: RESILIENCE TACTICS (pielāgošanās taktikas)
      Kristians Lukičs. TECHNOLOGICAL SINGULARITY – ESCHATOLOGY OF MACHINIC CAPITALISM
      Vincents Gimā. MACRO-PARAMETERS FOR MICRO-INDUSTRIES
      Anna Trapenciere. HYBRID URBAN GREEN SPACES: “TREE ON WHEELS” BY RETRAP
12.15-13.15: 2. panelis: RESILIENT PRACTICES
      Natālija Obrē. CACTUS PRACTICE: ACHING SPINES AND ANISOTROPIC PIXELS
      Rasa Šmite, Raitis Šmits. RENEWABLE FUTURES AND EMERGING “TECHNO-ECOLOGICAL” ART PRACTICES
14.00-15.00: Vieslekcija
      Mišels Bauenss. FOUR SCENARIOS FOR A GLOBA-LOCAL P2P FUTURE (četri scenāriji globa-lokālai vienādranga nākotnei).
15.10-15.40: 2. panelis: RESILIENT ECONOMIES (ilgtspējīgās ekonomikas)
      Eriks Kluitenbergs. ECONOMIES OF THE COMMONS
15.45-16.30: Mākslinieka prezentācija: Kristians Hiblers / Knowbotiq. MACGHILLIE-JUST A VOID (makgillī-vienkārši neesošs)
SESTDIENA, 6. OKTOBRIS
      Konference ART OF RESILIENCE (māksla pielāgoties) - 2.diena
      10.30-16.30 
10.30-11.00 kafija
11.00-12.20: RESILIENT ART (ilgtspējīga māksla)
      Sabīne Himmelsbaha. NETWORKING NATURE – ECOLOGICAL ASPECTS IN CONTEMPORARY MEDIA ART
      Vitautas Mihelkevičs. ARTEFACTS FROM THE LOCUS OF NIDA ART COLONY: NATIONAL NATURE PARK AS A SITE FOR TECHNO-ECOLOGICAL INTERVENTIONS FROM XIX TILL XXII CENTURY
12.30-13.30 RESILIENT THEORIES
      Armīns Medošs. TECHNOPOLITICS: RESILIENT THEORY CONSTRUCTION KIT
Leonore Bonačīnī, Ksavērs Fūrs / Bureau d'etudes. EVOLVING THEATRE – BUILDING URBAN MICRO-ECOSYSTEM FOR HUMAN AND NON-HUMAN INHABITANTS
14.00-15.00 Vieslekcija
      Deivids Rotenbergs. SURVIVAL OF THE BEAUTIFUL (skaistuma dabiskā atlase).
15.30-16.00 Radošo darbnīcu rezultātu prezentācijas – performance: Bart Vandeput / Bartaku un ARONIJU SESIJA Nr. 10 darbnīcas dalībnieki
16.00-16.30 Akustiskā telpa Nr. 11: “TEHNO-EKOLOĢIJAS” – jaunā izdevuma prezentācija.
Ieeja bez maksas.
Konferenci organizē Jauno mediju kultūras centrs RIXC sadarbībā ar Liepājas Universitātes Mākslas pētījumu laboratoriju. Kontaktinformācija: rixc (at) rixc.lv, 26546776 (Rasa Šmite)
ČETRI SCENĀRIJI GLOBĀLI-LOKĀLAI VIENĀDRANGA (P2P) NĀKOTNEI
Mišels Bauenss
Mišels Bauenss savā vieslekcijā konferencē iepazīstinās ar “Četriem scenārijiem globāli-lokālai vienādranga (P2P) nākotnei”, kurā aplūkos vairākas alternatīvas nākotnes sabiedrības attīstībai. Bauenss norāda, ka arvien pieaugošā tendence pievērsties dalītu jeb izplatītu (distributed) vērtību radīšanai un ražošanai, liecina, ka nākotnē izvairīties no vienādranga (P2P) infrastruktūrām būs teju neiespējami. Tomēr Bauenss uzskata, ka sabiedrībai būs jāizvēlas: vai infrastruktūra, kas padarīs iespējamu vērtību horizontālu veidošanu, būs pārvaldāma centralizēti – vai arī tā būs sadalīta. Citiem vārdiem sakot: vai tā būs orientēta uz peļņas maksimālu palielināšanu –  vai arī uz kopēja īpašuma veidošanu.
  Tā kā šī izvēle ir saistīta ar cilvēkiem un tehnoloģijām, tad lekcijā Bauenss pievērsīsies četriem galvenajiem scenārijiem. Pirmais no tiem ir saistīts ar “tīkloti-arhaisko” kapitālismu, kurā pastāv centralizēta kontrole peļņas palielināšanas nolūkos. Otrs scenārijs – dalītais kapitālisms – ir saistīts ar liberālisma sapni, kā apiet esošo varu. Trešais scenārijs ir saistīts ar globālo apstākļu pasliktināšanos, kā rezultātā par svarīgāko attīstības virzienu kļūst lokālo kopienu pielāgošanās vai pat izdzīvošanas stratēģijas. Un visbeidzot, ceturtais scenārijs piedāvā vīziju, kā attīstīt un uzplaukt sabiedrībai, kas ir globāla, bet pilnībā pārstrukturēta un balstīta uz vienādranga un kopīpašuma principiem.
Biogrāfija
Mišels Bauenss ir dibinājis Vienādranga  (P2P) alternatīvu fondu un sadarbojas ar globālu pētnieku grupu vienādranga  ražošanas, pārvaldes un īpašuma pētījumos. Viens no producentiem 3 stundu  dokumentālajam raidījumam „Technocalyps” kopā ar Frenku Teisu, bijis redaktors  divu sējumu izdevumam par digitālās sabiedrības antropoloģiju kopā ar Salvino  Salvadžio. Mišels pašlaik ir Primavera izpētes biedrs Amsterdamas Universitātē  un ārējais eksperts Pontifikālajā Sociālo zinātņu akadēmijā (2008, 2012). 
Mišels Bauenss ir valdes loceklis  Starptautisko asociāciju savienībā (Briselē), konsultants žurnālā „Shareable”  (Sanfrancisko) un Zumbara Time Bank projektā (Stambulā). Darbojas kā  Tehnoloģiju/IKT darba grupas priekšsēdētājs Hangwa Forumā (Beižingā, Sičuaņā),  izstrādājot ilgtermiņa pārmaiņu ekonomisko politiku, tostarp dalīto ražošanu.  Mišels ir redaktors Al Jazeera English un ierindojas Post-Carbon Institute  (En)Rich saraksta 82. vietā (http://enrichlist.org/the-list/).  Nesen izstrādājis 300 lappušu apkopojumu par dalītām infrastruktūrām un  ražošanu priekš Orange Labs.
Šobrīd dzīvo Čiangmajā  Taizemē, bijis pasniedzējs Payap Universitātē un Dhurakij Pundit universitātes  starptautiskajā koledžā. Viņš ir dibinātājs un biedrs grupai Commons Strategies  Group. Savas uzņēmēja karjeras sākumā strādājis USIA, British Petroleum,  riverland Publications, Belgacom un izveidojis divus interneta biznesa  projektus. 
SKAISTUMA DABISKĀ ATLASE
  Deivids Rotenbergs
Kāpēc pāva aste nodarbināja Darvina prātu? To nebija iespējams izskaidrot dabiskās atlases ietvaros, tāpēc viņam nācās izdomāt pilnībā jaunu teoriju par seksuālo atlasi, kas izskaidroja faktu, ka priekšroka tiek dota noteikta veida īpaši skaistām, taču ne gluži praktiskām iezīmēm, kuras raisa interesi pretējā dzimumā un kas ir specifiskas katrā atsevišķā gadījumā. Turklāt paralēles izvēlēs, kas tiek veiktas dažādos dzīvās dabas līmeņos, liecina par to, ka dabā noteikta veida raksti ir atzītāki kā citi. Vizuālā ziņā tā ir simetrija, krāsu ziņā – kontrastējošais un spilgtais, izturēšanās ziņā – galantais un ārkārtējais. Attiecībā uz skaņu tas ir spēcīgais kontrasts starp zemu un augstu noti, starp ātru ritmu un garu, skaidru toni. Šādā ziņā raugoties, šķiet, ka liela daļa skaistā dabā rodas arī citu, ne tikai ar seksuālo atlasi saistītu iemeslu dēļ, kā piemērus minot noslēpumainos rakstus uz gliemežvākiem, mikroskopisko kramaļģu ģeometriski simetriskos savienojumus un kustīgos rakstus, kas pulsē uz astoņkāju un kalmāru ķermeņiem.
  Cilvēki šīs lietas ievēro un uzskata par apbrīnojoši daiļām: vai mēs kļūdāmies, uztverot dabu šādās kategorijās? Daba, būdama daudzkārt pārāka par dižākajām ēkām un episkākajiem stāstiem, šķiet, pati neietver šādu mērķtiecīgu sevis apzināšanos. Un kaut arī mēs nekādā ziņā neesam ar to salīdzināmi, mūsos, šķiet, arī mīt šāda nepieciešamība radīt un veidot. Vai mēs varam izveidot labāku izpratni par skaistā nozīmi plašajā dabas pasaulē? 
  http://www.survivalofthebeautiful.com
Biogrāfija
  Amerikāņu filosofs un mūziķis  Deivids Rotenbergs ir grāmatas „Why Birds Sing” autors, kas tikusi izdota arī  Itālijā Spānijā, Taivānā, Ķīnā, Korejā un Vācijā. Pēc grāmatas ir izveidota BBC  TV dokumentālā filma. Rotenbergs ir sarakstījis arī „Sudden Music”, „Always the  Mountains” un „Thousand Mile Song” par muzicēšanu vaļu dziesmu pavadībā.  Rotenbergs ir pats izdevis septiņus albumus, tostarp On the Cliffs of the Heart, kuru žurnāls Jazziz Magazine 1995. gadā  bija ierindojis starp 10 labākajiem albumiem. Viņa jaunākajā grāmatā „Survival  of the Beautiful” tiek runāts par estētiku evolūcijas ietvaros. Viņa pirmais  albums ierakstu kompānijā ECM Records One  Dark Night I Left My Silent House, kas tapa sadarbībā ar pianisti Merilinu  Krispelu, tika izdots 2010. gadā. 2011. gadā izdevis albumus kopā ar Luisu  Porteru un mūziķi Scanner. Rotenbergs ir Ņūdžersijas Tehnoloģiju institūta  filozofijas un mūzikas profesors.