"Tālie dati" Endijs Greisijs

“TRANSBIOTICS” LEKCIJAS

Trešdien, 16. jūnijā

19.00
"Transbiotics. Pārejošās stabilitātes punkti": filozofs Ainārs Kamoliņš (Latvija) stāstīs par biomākslu, izstādes mākslinieki Endijs Greisijs (Lielbritānija) un Terike Hāpoja (Somija) iepazīstinās ar savu pieeju un saviem uzskatiem par to.

Ceturtdien, 17. jūnijā

19.30
"Transbiotics. Tekstūru materialitāte": izstādes kurators Jenss Hauzers (Francija) iepazīstinās ar biotehnoloģijām kā “jauno materialitāti”, izstādes mākslinieki Zane Bērziņa (Latvija) un Pols Vanūze (ASV) stāstīs, kā viņi to interpretē savā daiļradē.

Vieta:
kim? / Spīķeri, Maskavas iela 12/1 (3. stāvs)
Ieejas maksa: pieaugušie – 1 Ls; studenti, pensionāri – 0,50 Ls


Transbiotics. Pārejošās stabilitātes punkti
Ainārs Kamoliņš, Endijs Greisijs, Terike Hāpoja

Balstoties filozofijā un interesē par biomākslu, Ainārs Kamoliņš (Latvija) pievērsīsies dažādiem biomākslas jautājumiem, sākot ar mākslas un tehnoloģiju attiecībām un, beidzot ar ētiskajiem aspektiem, kuri kļūst īpaši aktuāli mākslā, kas problematizē morālās un fiziskās robežas, izmantojot darbu radīšanā dzīvus organismus. Biomākslai raksturīgā „pārejošā stabilitāte” attiecas gan uz šī mākslas virziena darbu pārejošo un mainīgo iedabu, gan arī uz tās savdabīgo neatkarību no institucionāliem biopolitiskiem mehānismiem un līdz ar – uz biomākslas līdzdalību zināšanu demokratizēšanas procesā.

Vakara gaitā festivāla mākslinieks Endijs Greisijs (Lielbritānija) iepazīstinās ar tālā kosmosa izpēti kā sava mākslinieciskā darba iedvesmas avotu un ar interesi par kosmosa izpētes tehnoloģijām, kas mums ir ļāvušas aizsniegt mūsu Saules sistēmas robežas, savukārt Terike Hāpoja (Somija) aplūkos attiecībām starp dabas vidi un cilvēka veidotajām vidēm, kurām māksliniece ir vairākkārt pievērsusies arī savos mākslas darbos.

Transbiotics. Tekstūru materialitāte
Jenss Hauzers, Zane Bērziņa, Pols Vanūze

Mākslinieks, kurators un šī vakara lekciju moderators Jenss Hauzers (Francija) ievadā iepazīstinās ar festivāla izstādes mākslinieku Zanes Bērziņas (Latvija) un Pola Vanūzes (ASV) zinātnes inspirētajiem mākslas darbiem. Tie atklāj, cik nozīmīgas tomēr ir materialitātes saglabātās pēdas tehno-zinātniskajās tehnoloģijās, un kādu iespaidu šie fizikālie „realitātes fragmenti” atstāj uz mākslas darba vērotāju. Atšķirībā no figuratīviem attēliem šo analogo tekstūru iedarbīgumu nodrošina to „tehnoloģiskā zīmoga” statuss, kas izpaužas drīzāk klātienē, nevis attēlojumā.

Zane Bērziņa savā lekcijā stāstīs par instalācijas „E-statiskās ēnas” ideju un tās pamatā veikto sadarbības pētījumu, savukārt mākslinieks Pols Vanūze iepazīstinās ar savu darbu, kur tiek izmantotas jaunās tehnoloģijas mākslas, bioloģisku eksperimentu un interaktīvu instalāciju jomās.