Džulians Olivers
No mediju mākslas uz kritisko inženieriju

Pēdējo 15 gadu laikā Džulians ir veidojis daudzveidīgus mākslas darbus - mākslinieciskas un politiskas videospēles, programmatūras mākslu, skaņu instalācijas un paplašinātās realitātes platformas. Tomēr savos jaunākajos darbos viņš risina jautājumu par nekritiski pašsaprotamo uzticēšanos publiskās telpas infrastruktūrām, datoriem un tīkliem. Izmantojot šos darbus kā pamata piemērus, Džulians stāstīs par tematiskajām trajektorijām, kas pamudināja mākslinieku mainīt darbības jomu no mediju mākslas uz t.s. kritisko inženieriju.

Džulians Olivers ir kritiskais inženieris no Jaunzēlandes, kas pašlaik dzīvo Berlīnē. Viņa projekti un referāti ir prezentēti vairākos muzejos, starptautiskos elektroniskās mākslas pasākumos un konferencēs, ieskaitot Tate Modern, Transmediale, Ars Electronica, FILE un Japānas mediju mākslas festivālā. Džulianam par viņa darbu ir piešķirti vairāki apbalvojumi - nozīmīgākais ir "Zelta Nīke" festivālā Ars Electronica par darbu "Newsweek", kas ir sadarbības projekts ar studijas partneri Danju Vasiļjevu.
Džulians ir vadījis vairākas radošās darbnīcas un meistarklases, kas veltītas tādām tēmām kā programmatūras māksla, paplašinātā realitāte, radošā hakeru prakse, datu kriminālistika, datortīkli, māksliniekiem paredzēta programmēšana, kas orientēta uz objektiem, virtuālā arhitektūra, māksliniecisku spēļu izstrāde, informācijas vizualizēšana, kā arī UNIX/Linux un atvērtā koda attīstības prakses visā pasaulē. Džulians jau ilgus gadus atbalsta bezmaksas programmatūras izmantošanu mākslinieciskos nolūkos, izplatīšanā un izglītībā.