Mārtiņš Roķis

Performance
FIKSĒTĀS TRAJEKTORIJAS

Fiksētās Trajektorijas ir multikanālu performanču sērija, kas apvieno ģeneratīvas stratēģijas ar improvizācijas elementiem. Šai performancei īpaši radīta programma ģenerē skaņu struktūras, kuru pamatā ir insektu un putnu komunikācijas signālu analīze un kā iedvesmas avots kalpo Alberta Bregmana piedāvātais skaņas uztveres modelis ASA, pēc kura tiek skaidrots, kā cilvēki ikdienas skaņu jūkli spēj interpretēt sev jēgpilnās sistēmās. http://en.wikipedia.org/wiki/Auditory_scene_analysis

Programmas ģenerētās struktūras attīstās stihiski, tās nav komponētas un neseko mūzikas likumiem. Tās drīzāk simulē skaņu ainu kāda sastopama ikdienas akustiskajā telpā - uz ielas, mežā un citur, kur skaņas, pēc Džona Keidža vārdiem, "dzīvo savu dzīvi". Klausītāja aktivitāte, fokuss un personīgā kultūras bagāža nosaka, kuras skaņas tiek sadzirdētas un kuras paliek fonā. Katram skaņas objektam ir sava unikāla kustības trajektorija un novietojums akustiskajā telpā, tomēr objektu šķietamā mijiedarbība un saskarsme ir klausītāju individuālās uztveres produkts.

Šīs skaņu tekstūras, ko programma ģenerē reāllaikā, ir materiāls un impulss autoram, kura ziņā paliek daļēja skaņu evolūcijas parametru kontrole un programmas koda modifikācijas. Tādējādi katrai performancei ir fiksēta skaniskā identitāte, bet struktūra nekad neatkārtojas.
Līdz šim dažādās variācijās šī performance ir tikusi prezentēta Skaņu Meža festivāla mūzikas telpas atklāšanas pasākumā un Totaldobže mākslas centrā (2011), Rīgā, Club Transmediale rīkotajā ICAS pasākumu sērijā Berlīnē (2011), Linux audio konferences ietvaros Kalifornijā (2012) un pasākumā Sasajos.Algoritmas Viļņā (2012).

Ierakstu fragmenti no performancēm:
http://duh-noh.com/album/ft001
http://soundcloud.com/mart1nsr0k1s/06-07-2011


Biogrāfija

Mārtiņš Roķis strādā ar skaņu dažādos kontekstos/formās, kurās izpaužas viņa interese par t.s. datrormūziku, skaņu mākslu un a/v komponēšanu. Viņa mūziku veido ģeneratīvas stratēģijas un improvizācija, kas kalpo digitālās skaņas sintēzes, telpiskuma un cilvēka uztveres multimodalitātes pētīšanai. 2012. gadā dibinājis [duh-noh], nelielu, neatkarīgu platformu, kurā tiek izdota mūzika digitālos un fiziskos formātos.