Artificiel (Aleksandrs Bērtons, Džuliens Rojs, Džimijs Lakatoss un Paskāls Malaterrs
beyond6281 (2004)

"beyond6281" ir elektroakustiska instalācija, kas pēta elektrisko spuldzi kā skaņas avotu. Ja skaņas signālus apstrādā ar spēcīgu pastiprinātāju, pastāv iespēja inducēt lielu (1000 W) elektrisko spuldžu spoli, radot akustisku, sadzirdamu vibrāciju. Skaņas ir dīvainas, spuldzēs izmantotais volframs un stikls darbojas kā vareni filtri, ko ierobežo frekvenču josla. Dažreiz dzirdami niansēti čuksti, dažreiz tīri sintētiski toņi, piecās epizodēs spuldzes izstāsta savu stāstu.
"beyond6281" ir atvasināta no lielās instalācijas "condemned_bulbs" (2003), ko veido 64 elektriskās spuldzes. Izpētot to, kāda vizuālā ietekme ir apgaismojuma režģim plašā telpā, māksliniekiem radās interese izveidot skaņas darbu, lai radītu daudz meditatīvāku, intravertāku un taustāmāku noskaņu. Šajā gadījumā skaņa rezultē gaismu, savukārt skaņa klausītājiem tiek piedāvāta, lai varētu iegūt jēgpilnu, intīmu un vizuālu rezonansi.

Instalāciju veidojuši Artificiel mākslinieki 2004. gada decembrī sadarbībā ar Paskālu Malaterru - tekstu autoru un stāstītāju.
http://www.artificiel.org

Artificiel ir mākslinieku grupa no Monreālas (Kanāda), to veido Aleksandrs Bērtons, Džimijs Lakatoss un Džuliens Rojs. Viņu pētījumi un darbi instalāciju un performanču jomā saistās ar jauno mediju un digitālās mākslas saskares aspektiem. Viņu darbi izstādīti festivālos un muzejos visā pasaulē: Monreālas Mūsdienu mākslas muzejā, festivālā "Sónar" Barselonā un festivālā "Ars Electronica" Lincā (2005. gadā instalācijai "Condemned_bulbes" tika piešķirts goda diploms digitālās mūzikas konkursā).Berlīnē, "Resistance Fluctuations" Losandželosā, "Documenta" Kaselē.

<< atpakaļ uz satura rādītāju