Disinformation (filmas autortiesības - Berijs Heils, koncepcija un vietas izpēte - Džo Benkss)
Blackout - The Antiphony Video Supplement (1997)

Disinformation darbu "Blackout" veido videomateriāls par reāliem paraboliskiem pretgaisa aizsardzības skaņas spoguļiem, kas laikposmā starp Pirmo un Otro pasaules karu uzbūvēti vairākās Lielbritānijas piekrastes vietās. Šie skaņas spoguļi bija iecerēti kā savlaicīgas brīdināšanas sistēma - akustiskā radara efektīva un vienkārša versija, kas dotu iespēju tās uzmanītājiem noteikt vietu, no kurienes nāk uzbrūkošo lidmašīnu vai kuģu skaņa.
Filmas "Blackout" uzņemšana notika 20. gadsimta nogalē (1997) - laikā, kad tehnoloģiskās inovācijas un militārā nežēlība gāja rokrokā. Pieredzētās briesmas, līdzīgi kā ieslīgšana tumsā, nostāda cilvēkus paaugstinātas psiholoģiskās apjēgsmes stāvoklī, palielina nervu sistēmas jutīgumu pret ļoti daudziem vides dotiem signāliem. Šis vienkāršais dzīvnieku psiholoģijas fakts, kam savā būtībā labi atbilst pētniecības un izstrādņu evolūcija militārajā jomā, pieņem konkrētas materiālas formas - cilvēka bažas fiziski izpaužas kā savlaicīgās brīdināšanas sistēmas - tās ļoti spēji paplašina uztveri attāluma, izšķirtspējas jeb asuma un joslas platuma ziņā. Līdz ar taktiskā uzbrukuma morālu novecošanos no šīm sistēmām vai nu atsakās, vai arī tās tiek demontētas, atstājot vērā ņemamu arhitektonisko mantojumu gan virs zemes, gan zem tās.
"Blackout" ir multimediju mākslas projekts, kas uzņemts, atsaucoties uz šo mantojumu. "Blackout" ir veidots tā, lai rosinātu un pētītu attiecības starp militāro arheoloģiju, maņu asumu, arheoloģiju un vietējo avangarda arhitektūru. "Blackout" filmējis Berijs Heils, un tā bija iecerēta kā instalācijas pielikums fotogrāfa Džuliāna Hilza uzņemtajiem skaņas spoguļu attēliem, kas publicēti 1997. gadā uz Disinformation dubultremiksa kompaktdiska "Antiphony" apvāka.

Disinformation (Lielbritānija) ir izpētes, instalāciju un skaņu mākslas projekts. Tas darbojas kopš 1995. gada, un tieši šī projekta dalībnieki bija pirmie, kas aizsāka no elektropārvadiem un apgaismes līnijām, laboratoriju aprīkojuma, vilcieniem, rūpnieciskām un informācijas tehnoloģiju iekārtām, magnētiskajām vētrām, saules u.tml. iegūto elektromagnētisko (radio) troksni izmantot kā izejmateriālu mūzikas un mākslas izdevumos, izstādēs un citos pasākumos. Zinātniskās fantastikas autors Džefs Nūns izdevumā "The Independent" rakstīja, ka "cilvēkus šis darbs fascinē", savukārt "The Guardian" atzīmēja, ka "Disinformation, radot vienas no pašām skaistākajām instalācijām, savieno zinātnisku prātu ar poētisku lirismu". Disinformation darbi ir piedzīvojuši astoņas personālizstādēs Lielbritānijā, kur tos aplūkojuši gandrīz 100 000 cilvēku. Nosaukums "Disinformation" tiek lietots tādā nozīmē, ko Vitgenšteins būtu saistījis ar "meļa paradoksu", tomēr par "Rorschach Audio", proti, izpētes projektu, ko vada "Disinformation" galvenais autors, vienlīdz atzinīgi izteikušies vadošie akadēmisko aprindu pārstāvji un to publicējusi Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta izdevniecība.

<< atpakaļ uz satura rādītāju