Deivids Heinss un Džoisa Hinterdinga
Purple Rain (2004)

Pār pirmatnīgo virsotni “Purpura lietus” gāžas ass un nevienmērīgs troksnis, skaņa traucas izplatījumā ar tādu intensitāti, kas samērojama ar tūkstošiem vatu spēcīga kombinēta pārraides kanāla darbību. Televīzija, tāpat kā kalna lavīna, metaforiski runājot, ievingrina savu milzīgo enerģiju. Šī pamatattēla stabilajam kodolam pāri un virsū gāžas lavīna, ko izraisa vietējo analogo televīzijas pārraižu svārstības. Laiku pa laikam pazib sievietes seja, "runājoša galva", kas lielā mērā raksturo televīziju, tāpat kā lavīnas gadījumā laiku pa laikam no kādas puses uzvirpuļo ne tik bargs sniegputenis.
Šīs lavīnas dzinējs/pārslēgs un tā sprakšķi darbojas tiešlaikā - iekārtās antenas piegādā sprūdiem signālu pievades svārstīgo "datu enerģiju". Tādējādi priekšplānā esošā pievade ir mazāk attēlietilpīga, nekā to pieļauj enerģija - iekšējā enerģija, par ko Šellijs rakstījis poēmā "Monblāns".
"Tad Visumam, kas plūsmo skanīgs, dzīvs, / Gars atdod sevi [..] / Bet visu sevī tvēris, atkal raisās brīvs.. [..] / Redz: tālē gaistot, - kalns aiz kalna dus, / Un bezgalībā ieaugdams, tāltālu / Slien smaili Monblāns, varens, dižs un stalts..” Persijs Bišs Šellijs, "Monblāns".
Pastāv saistība starp neredzamo mistisko dabas "dabisko" enerģiju un vatu tūkstošu plūsmu elektromagnetosfēras frekvencēs. Tas, kas parādās, ir cieši saistīts ar neredzamo enerģiju, lavīnas nemieru un digitālā "sniega" liecību par dabas spēkiem, kas parasti paliek apslēpti, "rāmi" aizplīvuroti. Mēs nekad tieši nesastopam tās spējas, kas vispārinātas kalna tēlā, drīzāk gan signālu papildu kontroli nesējviļņos. Darbs "Purpura lietus" pastiprina un atklāj trokšņu plūsmu, kas televīzijā parasti tiek noslāpēta, un ļauj tai dominēt, lai ļautu fiziski izbaudīt to elektromagnētisko spēku, kas atrodas aiz pārraides attēla.

Fragments no "Purple Rain: The Last Transmission" (Anna Finegana, 2006)

Deivids Heinss (1966) ir dzimis Londonā, bet Džoisa Hinterdinga (1958) - Melburnā. Šobrīd abi mākslinieki dzīvo un strādā Zilajos Kalnos (Jaundienvidvelsa, Austrālija). Heinss un Hinterdinga veido darbus kopā un arī katrs atsevišķi. Viņi bija Austrālijas pārstāvji 26. Sanpaulu biennālē (Brazīlija, 2004) un ir piedalījušies vairākās izstādēs, tostarp Two works for Wilhelm Reich, OE Antennae and OrupDesert 1954-55 after field study number 2, PICA (Pērta, Austrālija; 2006); Hollow earth theory revived: field study 1&2, Laikmetīgās mākslas centrā "24 HR Art" (Dārvina, Austrālija; 2005); Lets talk about six, Danīdinas publiskajā mākslas galerijā (Jaunzēlande, 2004); Liquid sea, Sidnejas Laikmetīgās mākslas muzejā (Austrālija, 2003); MAAP - Multimedia Art Asia Pacific, Ķīnas mākslas muzejā, Millennium Monument (Pekina, 2002); st@rt up, new interactive media, Jaunzēlandes muzejā "Te Papa Tongarewa" (Velingtona, 2002); Space odyssey: sensation and immersion, Austrālijas Kustīgā attēla centrā un Jaundienvidvelsas mākslas galerijā (Melburna un Sidneja, 2001-2002) un The Levitation Grounds, Artspace (Sidneja, 2000).

<< atpakaļ uz satura rādītāju